1 december och 6 grader för varmt!

Fy va less jag blev att den fina snön regnade bort på nån minut, jag älskar snö! Nu är det lerigt mörkt trist tråkigt och varmt, för varmt för min nya fina vinterjacka..
Dagen idag har spenderats på Birsta med bästa bästa Smulan och ongarna, lite shopping och en flådig middag bestående av Ikeas köttbullar och mos, det är livskvalitet det, haha! Ena däcket på vagnen small idag också, igen. Tur att världsbästa pappa fixade det och att jag blev hämtad på Ikea.
Planen var att köpa nån liten klapp idag men det blev det ingenting av. LäSte i tidningen idag att snittsumman per person på inköp av julklappar i Sverige var 7000:- Va är det för galenskap? Själv har vi pungat ut med dubbla Teliaräkningar & CSN avbetalning utöver det gamla vanliga också måste vi köpa nya Vinterdäck till bilskrället så det blev året julklapp till oss själva! Kasper ska vi såklart skämma bort lite.

I väntan på att A ska komma hem har jag kikat runt lite på resor. Två år och två månader sedan sist är enormt lång tid..under nästa år ska vi åka på minst en underbar resa och visa lillgrisen vilka fantastiskt mycket bättre ställen än Sverige som finns. En vacker dag ska vi bo ett varmare land och åka hem till Sverige på semester Istället!

Ähh nu snöar jag iväg!
Godnatt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0