Hemmafix!

Dagen har ägnats åt en massa hemma fix, Vårt kök har varit halvkaotiskt under en längre tid och har vekligen bara fått sig en putsning på ytan. Idag tog vi tag i det då vi inte hade nåt annat på tapeten. Då vi valt att ha öppna hyllor på den vägge vi har spisen samlar sig fort flott och damm på allt som står på den, plus att en jäkla massa skärp blir ståendes där, iallafall så krävs det ju att man håller efter lite för att det ska hålla sig snyggt och fint och vi har minst sagt legat på latsidan rejät. Nu är det iallafall rent och fräscht och iinte en pinaljäkel står där den inte ska stå;) När Andreas åkte iväg till jobbet fortsatte jag då jag har svårt för att sluta när jag väl är igång så lägenheten är nu i toppskick om man bortser från fönstrena. Skickade iväg en onlineoffert till Wedins fönstertjofräs för att se vad de ska har för att fixa alla fönster plus inglasning, jag vägrar själv och mamma ska väl inte behöva göra det fler gånger tycker jag.. ;) Kasper har varit med hela dagen, han är så grymt underbar denna unge, han rättar sig efter allt vi gör och hänger på un´tan att gnälla, lillasnutthjärtat. Han klättrar och klänger överallt och nyfiken är han och hittar allt man försöker hålla borta från honom. ´Vår fina kamera har hittat ut från en gammal väska där den legat gömd eller kanske glömd ;) Sanningen är väl egentligen den att jag slarvat bort laddaren till den, men idag insåg jag minsann att iphoneladdaren fungerar även till kameran, smarta grejjor de där appelprylarna så idag blir det till och med lite bilder, och en liiiten sneakpeak på hur vi har det här hemma också. Andreas jobbar fortfarande, men han är nog på gång att ramla innanför dörren rätt så jättesnart, skönt för jag är enormt kram sugen! Å imorgon är det fredag, Igen? Veckorna bara ramlar fram och jag hinner verkligen inte med.Det finns en liten smygplan ¨på after work med Erica imorgon. Mamma och pappa passar gärna Kasper, såklart:)Och förhoppningsvis rasslar resterande av mina traderafynd in här imorgon också, majsmajs. Den lille mannen är rejält utrustad för vinter med en vinteroverall, två nya vindjackor med fleecefoder från P.o.p, en fleecetröjja med windstopper från samma samt en vinderjacka och tillhörande termobyxor från Didriksson också har han ju si underbara Voksi-påses också, Som laddat för utomhusak´tiviteter hela vintern:) Som det ska vara! Nu hör jag vår bil köra in på området, den mullrar som ett åskmoln och väcker säkert den känsliga lilla kärringen som bor under oss, men det skiter väl jag i, HA! Blev ett långt inlägg det här, och bilder ska det bli som pricken över iet om jag får till det vill säga. Har även tänkt skriva ihop en liten sumering av vår sommmar och allt vad den inneburit och massvisa mängder med kort har vi så håll till godo, kanske idag, kanske imorgon kanske en annan dag:) Hejhopp i lingonskogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0